Thursday, June 2, 2011

Maaf

Andai maaf mudah diungkapkan
maaf pada abah kerana menghancurkan impiannya

Andai maaf mudah diungkapkan
maaf pada mama kerana membebankan

Andai maaf mudah diungkapkan
maaf pada guru kerana fokus dan minat terbengkalai

Andai maaf mudah diungkapkan
maaf pada teman kerana bahasa yang kasar

Andai maaf mudah diungkapkan
maaf pada abang atas kebiadaban

Andai maaf mudah diungkapkan
maaf pada kakak kerana kurang penghormatan

Andai maaf mudah diungkapkan
maaf pada adik-adik kerana bukan kakak terbaik

Andai maaf mudah diungkapkan …
namun maaf bukan mudah untuk diungkap

Tersimpan rapi dalam sanubari
bukan kerana ego dalam diri
bukan kerana sombong dalam hati

Tapi sebak menguasai saat maaf diungkapi
hanya mampu aku berjanji
dengan Tuhan menjadi saksi

Salah tidak diulangi
impian cuba aku penuhi
harapan terus aku gagahi
maaf kerana aku bukan sempurna
dan hanya pada Dia aku berdoa
moga maaf telah sampai pada jiwa.


No comments:

Post a Comment