Wednesday, July 24, 2013

Munajat 1



Aku duduk di depanMu
hanya aku
tidak ada yang lain
pohon-pohon tak bergoyang
angin tidak bertiupan
hanya nafas diri kedengaran
dan degup jantung
yang Kau anugerahkan

Hanya Kau
Yang Berkuasa
Yang Dapat Melaksanakan Kuasa
Hanya Kau

Ini aku
yang telah Kau hantar ke sini
kini berdepan denganMu
dengan kehendakaMu
dan takdir yang Kau susun
dan Kautulis terang dan nyata
seperti matahari
di lohmahfuz

Tidak ada sedih, keluh dan dukacita
berdepan denganMu
 sebagaimana yang Kauperintahkan

Perbetulkan arahku
kiblatku
jika aku tersilap
sebagaimana yang Kau izinkan
kemudian ampunkan aku
ampunkan aku
dari segala kesilapanku
kealpaanku

Ampunkan jua
kedua orang tuaku

Anugerahkan kemuliaan
yang setinggi-tingginya
kepada Muhammad
yang membawa dan menyebarkan risalahMu
memberi rahmat kepada
seluruh makhluk

Sutung Umar RS
Kuala Lumpur
BH, 21 Julai 2013

No comments:

Post a Comment