Tuesday, November 6, 2012

Labbaik Allah


HambaMu ini datang ke rumahMu
dengan satu tekad
menyucikan hati dan jiwa
yang selama ini
tenggelam dalam keduniaan
leka dalam kemewahan
lalai diri mengingatiMu
tersisih dari jalanMu.

HambaMu ini membawa dosa
sebesar dunia
atau penuh seisinya
mohon keampunanMu
mohon kerahmatanMu
memohon keredaanMu
kerana aku tahu
dosaku tak siapa yang dapat melupuskannya
melainkan Tuhanku.

Di sisi rumahMu
aku tunduk menyembahMu
mohon sejuta keampunan
kerana aku tahu
hinanya diriku
hamba yang tidak mengagungkanMu
pada setiap detik yang berlalu
kerana aku sentiasa menjauhiMu
dalam sedar atau tidak
lupa atau leka.

Di sini
aku mohon keampunanMu
agar aku dapat kembali nanti
dalam redaMu
kerana air mata hari ini
adalah air mata keinsafan
dalam menujuMu.


Yusuf Arshad

No comments:

Post a Comment