Wednesday, July 30, 2014

Menyucikan dan membersihkan jiwa dengan bantuan Ya Quddus dan Ya Jalil ( 3 )

Ya Allah Ya Wahhab Ya Rahman Ya Rahim, sesungguhnya Engkau yang Maha Pembantu, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Bantulah kami melontarkan sifat-sifat buruk dan segala penyakit yang ada dalam hati kami.Ya Allah.

Astaghfirullah, Engkau bantulah kami lontarkan sifat sombong dan ego kami. Astaghfirullah, Engkau bantulah kami lontarkan sifat malas kami. Astaghfirullah, Engkau bantulah kami lontarkan sifat merasai diriku hebat dan merasa orang lain lemah. Astaghfirullah, Engkau bantulah kami lontarkan sifat sambil lewa kami. Astaghfirullah, Engkau bantulah kami lontarkan sifat keangkuhan kami, lontarkan sifat suka mengumpat dan memfitnah sahabat, sifat mudah mendengar kata-kata yang tidak benar, sifat tidak berlaku adil dan semua penyakit-penyakit hati yang menghinggapi hati kami ini.

Sesungguhnya kami hanyalah hambaMu Ya Allah Ya Khalik, segala apa yang ada pada diri kami ini adalah milikMu semata-mata Ya Allah Ya Malik. Kami tidak punya apa-apa Ya Allah. Ampunilah kami selama ini kerana tidak sedar akan hakikat diri kami dan tidak mengenal siapa Tuhan kami sebenarnya.

Maafkan kami Ya Afuww, sesungguhnya kami tidak wajar merasa sombong, merasa hebat dan merasa memiliki kerana kami hanyalah hamba dan ciptaanMu. Engkaulah yang hebat itu Ya Mutakabbir yang Maha Besar, Engkau Ya Dzal Jalalii Wal Ikram, yang Maha Memiliki Kebesaran dan Kemuliaan.

Aameen.

Dr Wan Masri
Asmaul Husna atas namaMu aku merintih

No comments:

Post a Comment