Tuesday, July 29, 2014

Memohon & merintih keampunan dari Ya Afuww, Ya Ghafur Ya Tauwab (1)

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, sesungguhnya kasih sayangMu terlalu banyak terhadap kami. Tidak mampu kami hitung pemberianMu yang tidak bertepi dan tidak pernah terhenti ini. Kami mengucapkan syukur setinggi-tingginya di atas segala pemberianMu.

Ya Wahhab yang Maha Memberi. Ya Afuww, Ya Ghafur, Ya Tauwab. Engkau yang Maha Pemaaf, Pengampun dan Penerima Taubat. Kami sering kali melakukan kesalahan, kemungkaran kerana kejahilan dan keingkaran kami. Kami sering tertipu dengan helah syaitan yang sering menipu kami dan sering kali juga kami mengikut hawa nafsu. Maafkan, ampunkan dan terimalah taubat kami

Ya Afuww, Ya Ghafur Ya Tauwab, sesungguhnya Engkau mengampunkan dosa-dosa hambaMu walaupun sebanyak buih di lautan. Ya Khalik, Tuhan yang menciptakan kami. Sesungguhnya kami berkumpul di sini adalah semata-mata untuk mengabdikan diri kepadaMu.

Ya Allah, kami sedar sesungguhnya kami dahulunya tiada dan Engkaulah yang menciptakan kami dengan penuh kesempurnaan dan mengajar kami sesuatu yang kami tidak ketahui. Engkau Ya Razzak yang memberikan kami segala jenis punca rezeki yang kami sendiri tidak mampu mengadakannya untuk kami gunakan di dunia ini sebagai pengabdian kepadaMu dan menjalankan amanah khalifah di muka bumi ini.

Aameen.

Dr Wan Masri
Asmaul Husna atas namaMu aku merintih

No comments:

Post a Comment