Saturday, December 30, 2017

Doa Imam Sajjad as (1)

Allahumma ya Allah, limpahkanlah salawat kepada Muhammad dan keluarga Muhammad, dan cukupkanlah aku dengan mementingkan apa yang menjadi pekerjaanku, dan jadikanlah aku sentiasa mengerjakan apa yang akan Engkau tanyakan di Hari Kiamat kelak.Curahkanlah hari-hariku untuk apa yang telah Engkau ciptakan aku untuk itu. Berilah kecukupan kepadaku, luaskanlah bagiku rezekiku dan janganlah Kau coba aku dengan kecongkakan.Berilah kekuatan jiwa kepadaku, dan janganlah Engkau coba aku dengan sifat takabur.Jadikanlah aku betul-betul sebagai hambaMu, dan janganlah Kau rusakkan ibadahku dengan ujub. Berikanlah kebaikan kepada manusia melalui tanganku, dan janganlah Kau hapuskan kebaikanku dengan tindakanku menyebut-yebutnya. Anugerahilah aku dengan ketinggian akhlak, bentengilah aku dari berbangga diri.

Aameen.

Tokoh-tokoh terkemuka ahlul bait nabi
Ali Muhammad Ali
Pustaka Jiwa Sdn. Bhd.

Kuala Lumpur, 1997

No comments:

Post a Comment