Saturday, May 31, 2014

Konsep wa caya lu

Tip Eksekutif Cemerlang 30

Ia berkaitan dengan kepercayaan terhadap orang lain. Oleh itu bagi menunjukan kita percaya pada bos, kita perlu :

v  Percaya dan mengakui kesilapan
v  Menurut segala tunjuk ajar diberikan
v  Melaksanakan semua tugas dengan baik dan sistematik
v  Elakkan daripada bercakap belakang bos. Takut ada yang menyampaikan padanya
v  Elakkan daripada bercerita mengenai bos kepada orang lain

Cara mudah bagi mendapat kepercayaan pelanggan adalah:

v  Dengar rungutan mereka
v  Tepati jani yang sudah diberikan
v  Pastikan barangan dan keluaran kita berkualiti
v  Jangan beri banyak alasan dan melakukan kesilapan
v  Hubungi pelanggan buat semakan sama ada barangan dihantar secara pos sudah diterima ataupun belum
v  Berikan jawapan tepat bagi setiap persoalan diajukan pelanggan
v  Sambut kehadiran pelanggan ke pejabat ataupun premis perniagaan kita dengan baik dan ramah mesra.

Wallahu alam.

Daripada baik kepada hebat
Samsudin Wahab, 2006

No comments:

Post a Comment